Veelgestelde vragen
Kan ik ook meer dan 4 meter stof aan één stuk bestellen?
Ja hoor dat kan. Je kunt in het winkelmandje de hoeveelheid stof die je wilt bestellen vermeerderen. Dus stel je wilt 6 meter stof bestellen, dan kies je bij de stof als hoeveelheid 1,0 m bij 'Hoeveel wil je bestellen? '. Ga vervolgens naar je winkelmandje en geef hier aan dat je deze hoeveelheid x6 wilt bestellen door 6 in te vullen bij 'Aantal'. Je bestelt nu dus 6 meter stof en er wordt in totaal 6 meter stof in het winkelmandje gelegd. Dit kan ook met halve meters.
De stof wordt altijd aan één stuk /als één geheel geleverd tenzij bij de order uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Kan ik alleen per meter bestellen?
We hanteren voor stoffen een minimale hoeveelheid van 50 cm. Daarboven kun je naar wens per 10 centimeter extra bestellen. Voor speciale acties en aanbiedingen kan een minimale hoeveelheid van 1 meter gelden.
Ik ben vergeten iets te bestellen, kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?
Zolang je order nog niet is verwerkt, is het in principe mogelijk om iets toe te voegen (bestellingen worden in beginsel binnen 24 uur verwerkt). Een verzoek om iets toe te voegen kan uitsluitend via de mail; stuur je verzoek naar naar info@babystofjes.nl met als onderwerp verzoek aanvulling. Per geval wordt dit beoordeeld.
Hoe kan ik zorgen dat mijn stoffen goed combineren?
We begrijpen dat het soms lastig kan zijn om kleuren goed op elkaar af te stemmen. Daarom adviseren wij als stoffen en/of garen in combinatie zijn bedoeld, dit even duidelijk bij de order te vermelden. Onze knipsters kijken er dan even kritisch naar bij het verwerken van je order en nemen dan bij twijfel contact met je op. Als er niets is vermeld, wordt hetgeen geleverd wat is besteld.
Hoe worden de prijzen in de webshop weergegeven?
De prijzen in onze webshop zijn de prijzen per strekkende meter stof incl. BTW. In het winkelwagentje komen er, indien van toepassing, alleen nog de verzendkosten bij. Binnen Nederland is verzenden gratis bij een bestelling vanaf €60,-. Naar België worden bestellingen vanaf €100,- gratis verzonden.
Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
Een account aanmaken is niet noodzakelijk maar wel handig. Je hoeft dan namelijk maar 1 x je adres gegevens in te voeren en kunt dan een volgende keer sneller en makkelijker bestellen. Bovendien kun je in je account je eerdere bestellingen terugzoeken.
Kan de kwaliteit of kleur van de stof afwijken t.o.v. mijn vorige bestelling?
Ja dat kan. We werken met vaste leveranciers die in principe steeds dezelfde kwaliteit en kleur leveren. Soms wijken nieuwe stofproducties echter af van de vorige, doordat de leverancier met een nieuwe fabricant of producent in zee is gegaan, door een nieuw of ander kleurbad, of door een wijziging in leverancier etc. Dit kunnen we helaas niet ondervangen. Als je een herbestelling plaatst van een artikel kan het dan ook voorkomen dat de kleur (enigszins) afwijkt, hiervoor wordt geen restitutie verleend.
Hoe weet ik of jullie mijn bestelling hebben ontvangen?
Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je direct een email met hierin een bevestiging van de bestelling. Indien je de bevestiging niet hebt gekregen:
- controleer of het emailadres dat je hebt opgegeven juist is.
- controleer of de bevestiging misschien in je spamfilter terecht is gekomen. Indien dit het geval is dien je de afzender als veilig aan te merken.
- neem contact met ons zodat wij het voor je kunnen nakijken.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en/of verzonden, kun je deze annuleren. Stuur ons een email met daarin als onderwerp “annulering”. Zodra we je annulering hebben verwerkt, storten we het aankoopbedrag naar je retour.
Hoe verloopt een standaard verzending?
Zodra we je betaling hebben ontvangen, wordt je bestelling binnen 1-2 werkdagen met PostNL naar het door jou opgegeven afleveradres verzonden. Kijk voor meer informatie en voorwaarden omtrent bezorging op de website van PostNl. Je ontvangt na de verwerking van je bestelling een afzonderlijke email met de verzendgegevens van je bestelling met een track & trace code zodat je kunt volgen wanneer je het pakket zult ontvangen. Wij hebben na overdracht van het pakket aan PostNl helaas geen invloed meer op de bezorging.
Kan ik ook zelf het moment van aflevering kiezen?
Dat is helaas niet mogelijk. Je kunt het beste kiezen voor afhalen bij een PostNL loket indien bezorgen op het huisadres op sommige dagen niet mogelijk is.
Kan ik ook zelf het pakket afhalen op een postNL lokatie?
Ja, dat kan voor aflevering in Nederland en België. Je kunt in het winkelwagentje op postcode de dichtbijgelegen postNL lokatie kiezen en je pakket daar afhalen. Je ontvangt via email informatie over het tijdstip waarop het pakketje voor je klaar ligt.
Kan ik een alternatief bezorgadres opgeven?
Ja, bij het invoeren van je gegevens kun je een ander adres voor levering van je bestelling opgeven.
Hoe kan ik het artikel retourneren?
Omdat we de stoffen speciaal op de door jouw bestelde afmeting moeten afknippen is retourneren helaas niet mogelijk. Het is natuurlijk anders indien er sprake is van een klacht over de stof. Neem in dat geval even via de mail contact met ons op zodat we het samen op kunnen lossen.
Hoe kan ik een artikel ruilen?
Omdat we de stoffen speciaal op de door jouw bestelde afmeting moeten afknippen, is ruilen helaas niet mogelijk.
Wat te doen als ik een verkeerde bestelling heb ontvangen?
Wij doen ons uiterste best om de bestellingen zo zorgvuldig mogelijk te verwerken. Indien je toch een verkeerd artikel hebt ontvangen, kun je dit op onze kosten retourneren. Stuur ons hierover even een bericht. Je bent zelf verantwoordelijk voor je retourzending daarom adviseren wij bij het retourzenden ivm een klacht om een bewijsje van aflevering te vragen.
Hoe kan ik rekening houden met krimp?
- Stof kan krimpen, soms wel 10-15%, zeker katoenen stoffen zoals hydrofiel. Wij adviseren daarom om de stof vóór verwerking te wassen op een kort wasprogramma op 30 gr.
- Gebruik geen droogtrommel voor het drogen, dit veroorzaakt extra krimp..
Er kan niet worden gereclameerd indien de stof na het wassen is gekrompen. Bij het bestellen van de stof dien je zelf even rekening te houden met krimp, we geven je een indicatie van de krimp die je kunt verwachten:
Wafel ca. 10-15% (wafelkatoen wordt na het wassen dikker en voller)
Hydrofiel ca. 10-15% (hydrofiel wordt na het wassen dikker en voller)
Katoen tricot en katoen ca. 5-7 %
Molton en Flanel ca. 10%
Badstof ca. 5%
Teddy ca. 6%
Katoenen Teddy 10-15%
French terry ca. 5%
Hoe kan ik betalen?
Je kunt veilig en eenvoudig betalen met iDEAL, Bancontact, Sofort banking, KBC/CBC, Belfius Direct, PayPal en Creditcard. Ook bieden we zelf overschrijven als betaalmethode aan. Maak je binnen Nederland of België gebruik van internetbankieren, dan kun je direct met iDEAL of Bancontact betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank. Zie www.ideal.nl/consument voor meer informatie. Heb je een andere vraag over betalen neem dan contact met ons op.
Kan ik ook achteraf betalen?
Deze betaalmethode is momenteel alleen beschikbaar voor klanten uit Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland. Zij hebben de mogelijkheid om hun bestelling achteraf te betalen, nadat ze de bestelling hebben ontvangen. Deze manier van betalen van je bestelling verloopt via Klarna en brengt wat extra kosten met zich mee, die in het winkelmandje automatisch worden doorberekend. Bij een bestelling met achteraf betaling via Klarna is het gehele aankoop bedrag aan Klarna verschuldigd, er kan geen refund plaatsvinden. Mocht er verrekening moeten plaatsvinden dan kan dit uitsluitend middels een tegoedbon.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen standaard €6,95 per bestelling. Indien het totale bestelbedrag €60,- of meer bedraagt, betaal je géén verzendkosten.
De verzendkosten buiten Nederland wisselen per land en worden in het winkelmandje weergegeven. Een overzicht vind je hier en onder Verzenden en retour.
Kan een kortingscode worden gebruikt in de sale?
Kortingscodes kunnen niet worden toegepast op reeds afgeprijsde stoffen.
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Onze algemene voorwaarden kun je hier raadplegen.
Hoe kan ik contact opnemen?
Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Je kunt ons mailen, bellen of via whatsapp een berichtje sturen.
Info@babystofjes.nl
06-1260 5222